Tuesday, March 15, 2011

.........

Så var det nästan onsdag, lill lördag :D

Veckan ha fluttit på med medel jobb på jobbet, men idag har jag flyttat runt på massa brote och saker, så de blir lite mera plats och saker som stått å samlat damm fått en plats där de gör nytta. =D

Igår var Tazze här och vi testade utrustningen som man inhandlat från Tyskland och England. Det var helt underbart ljud i de nya högtalarna, folk kommer inte kunna klaga och gör dem det så skall de fan ha stryk höhö. Senare slog vi på dj-ljusen och rökmaskinen, de blev hype hype, kändes riktigt surt att det var måndag och inte helg xD Den nya rökmaskinen skilde sig som dag och natt med den gamla, den kostade hälften så mycket, är fyra gånger så bra och till priset ingick 5L rökvätska, ja ni kanske undra vad priset var också? 300kr xD fuck att jag kommer handla i Sverige framöver när jag vill ha kvalitet till rätt pris ^^


Brukar sällan skriva helt random saker om helt random dagar, brukar koncentrera mig på att skriva vetenskapliga, politiska, komplicerade saker, saker som jag också av någon paranoid anledning undviker att skriva om.

Än mindre vad som exakt rör sig i mitt huvud, får se framöver om jag kommer öppna upp min hjärna å hjärta för analys av omvärlden.

Livet är som en spelplan, att berätta allt om sig själv är att göra sig själv till en lättmanipulerad spelpjäs, därför bör man alltid ha hemligheter, så ingen någonsin fullt kan försöka styra över en.

Något folk i ett allt mer övervakat samhälle borde ha i åtanke, innan dem gör sig för offentliga om allt å inget.

Precis som den klassiska frasen från USAs poliser är "Anything you say can and will be used against you in a court of law" (allt som du säger kan och kommer användas emot dig i domstol)

Så kan och kommer olika makter med bra och dåliga motiv använda just det du säger emot dig.



Sitter och funderar på om jag skall skriva mina åsikter om händelserna i Japan, det är tragiskt som vid alla naturkatastrofer att människor liv släcks, att egendomar förstörs. Blev chockad av händelserna när jag först hörde om dem på fredag morgonen, påminde om 2004. Först kom uppgifterna om ett skalv och att tsunamilarmen ljudit, men när man såg vågorna på utländska medier (svenska skrev om melodifestivalen) så förstod man att detta kommer skaka om Japan. :(

Det som chockade en mest har nog inte undkommit någon, kärnkraftverken som tog eld, gick sönder, gått i härdsmälta, som ännu inte är under kontroll utan verkar vara allt annat än det. Svensk media förstorar, utländsk media tonar ned, twitter, facebook, forum, all form av media sänder dubbla signaler hela tiden.

Det är här mitt i allt vimmel av nyheter som man önskar att man vore hjärndöd, utan förmåga att analysera, fabricera alternativa scenarier och räkna ut vilka som är mest troliga, tänka långsiktigt som kortsiktigt, se en glimt av framtiden i det stora hela.

Även om jag skrev att jag skall bli mer öppen med mina tankar, så kommer jag inte skriva några detaljer. Dock gör det jag vet mig smått oroad och jag hoppas att de verkligen lyckas lösa reaktorproblemen inom en den närmsta veckan.

Hoppas de även kommer till rätta med alla förnödenheter inom kort, så det japanska folket som är i nöd, kan ta sig vidare i livet.

0 comments:

Post a Comment


Om mig

KarlOscar
Har många intressen, som grubblar över mycket, försöker tänka positivt om det mesta och vara kreativ när folk ber om hjälp.
View my complete profile